Pengaruh Word Of Mouth, Kualitas Produk, dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Hand & Body Lotion Mariana di Surabaya
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
One industry that is currently facing intense competition is the body skincare industry. Body care products are daily necessities for men and women, one of which is hand and body lotion products. On the other hand, increasingly stringent economic developments make companies compete with each other. The aim is to determine the effect of Word Of Mouth, Product Quality, and Brand Image on the Decision to Repurchase Marina's Hand & Body Lotion in Surabaya. Data collection was carried out by giving questionnaires on google form to 90 respondents who had purchased Marina Hand and Body Lotion products in Surabaya using the Purposive Sampling technique. The data collected is then managed using Partial Least Square (PLS). The results of this study explain that Word of Mouth, Product Quality and Brand Image have a positive and significant influence on the Decision to Repurchase Hand and Body Lotion Marina in Surabaya.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
LPPM Politeknik Piksi Ganesha Indonesia
References
Basuki, R. A., & Fairuz, N. A. (2020). Pengaruh Celebrity Endorser Dan Word of Mouth Terhadap Purchase Intention Melalui Brand Image Pada Produk Ponds. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 1(2).
Hanisa, S., & Hardini, R. (2020). Pengaruh Store Atmosphere, Iklan, Dan Word of Mouth Terhadap Minat Pembelian Ulang Pelanggan Pada Kfc Di Margonda, Depok. Oikonomia: Jurnal Manajemen, 16(1), 68–82. https://doi.org/10.47313/oikonomia.v16i1.1012
Isfardiyana, S. H., & Safitri, S. R. (2014). Pentingnya melindungi kulit dari sinar ultraviolet dan cara melindungi kulit dengan sunblock buatan sendiri. Jurnal Inovasi Dan Kewirausahaan, 3(2), 126–133. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/7819
Kuastianti, D. D. N. (2019). Pengaruh Citra Merek dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Kartu Seluler Telkomsel. Psikoborneo, Vol 7, No.(1),10.http://ejournals.unmul.ac.id/index.php/psikoneo/article/view/4709/pdf
Nurjaya, N., Erlangga, H., Oktarini, R., Sunarsi, D., & Jasmani, J. (2021). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Pada PT. Wahana Motor Di Wilayah Cianjur. Jurnal Ilmiah PERKUSI, 1(2), 291. https://doi.org/10.32493/j.perkusi.v1i2.11044
Rivano, D. R., Trianita, M., & Yuliviona, R. (1993). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN BRAND IMAGE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN ULANG DENGAN KEPUASAN KONSUMEN SEBAGAI VARIABLE INTERVENING. 6–7.
Setiani, W., & Sidanti, H. (2021). PERAN SIKAP KONSUMEN DALAM MEMEDIASI PENGARUH BRAND IMAGE, KUALITAS PRODUK DAN PROMOSI TERHADAP MINAT BELI PRODUK PIZZA HUT CABANG MADIUN. 7.
Sofya, D. N., & Purwanto, S. (2021). Analisis Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Ulang “Slai O’lai.†JMK (Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan), 6(3), 28. https://doi.org/10.32503/jmk.v6i3.1871
Sudewi, S., Febriani, Y., Raudah, S., Nofriani, I., & Zebua, N. F. (2021). Formulasi Sediaan Hand Body Lotion Menggunakan Ekstrak Etanol Daging Buah Kedondong (Spondias dulcis Soland. ex Forst. fil.) Sebagai Pelembab Kulit. Journal of Pharmaceutical and Health Research, 2(2), 40–45. https://doi.org/10.47065/jharma.v2i2.861
Supangkat, D. A., Arifin, R., & M.Hufron. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Harga dan Lokasi terhadap Loyalitas Pelanggan melalui Kepuasan Pelanggan sebagai Variable Intervening (Studi Pada Pelanggan Warung Kopi Kedai Singgah Malang). Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Syahputra, D., Alwie, A. F., & Garnasih, R. L. (2019). Analisis Kualitas Layanan dan Citra Merek terhadap Pembelian Berulang dengan Harga sebagai Variable Moderasi pada Maskapai Penerbangan Rute Pekanbaru Jakarta. Jurnal Administrasi Bisnis, 30(2), 14–30.
Untarini, N. (2013). Bisma jurnal bisnis dan manajemen. Jurnal Bisnis Dan Manajemen Volume 6 No. 1 Agustus, 13(1), 43–51.